Digitalisering
Skole
Folketinget

Måske går skoler alligevel ikke i sort skærm til sommer: Regeringen giver nyt håb i Chromebook-sag

Regeringen har stor forståelse for, at kommunerne står i en vanskelig situation i Chromebook-sagen. Sådan lyder det fra tre ministre, der også lover kommunerne svar i sagen inden sommer.

07. 05. 2024 - kl. 16:09
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Spørgsmålet om, hvorvidt skolerne i de 52 kommuner, der i dag bruger Chromebooks i undervisningen, efter sommerferien må finde pen, papir og fysiske lærebøger frem i stedet, begynder at blive mere og mere presserende.

Men nu giver en ny melding fra regeringen håb om, at skolerne ikke går i sort skærm fra august.