Arbejdsmiljø
Ældre

Flere ledere har givet mindre fravær i Ikast-Brande

En betydelig nedgang i sygefraværet, særligt blandt plejepersonale, i Ikast-Brande er resultatet af blandt andet at ansætte flere ledere.

Et lavere sygefravær blandt særligt plejepersonalet i Ikast-Brande har givet mere tryghed og et bedre arbejdsmiljø, fortæller sundheds- og ældrechef Kirsten Løgsted. Foto: Colourbox

15. 05. 2024 - kl. 19:18
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Ikast-Brande Kommune har formået at mindske sygefraværet blandt medarbejderne betragteligt.

Siden 2022 er fraværet faldet med 26 procent, og sammenligner man de første tre måneder af 2024 med samme periode sidste år, er sygefraværet faldet 17 procent.

Udviklingen har været særligt tydelig hos plejepersonalet, lyder det fra kommunen i en pressemeddelelse.

Sygefraværet lå, som mange andre steder, højt, da politikerne i Ikast-Brande tog en række beslutninger for at vende udviklingen.