Navne

Partiskift og spidskandidater: Her er ugens navnenyt

Danske Kommuner sikrer i dette opsamlingsheat et overblik over ugens navnenyheder.

Illustration: Line Bisgaard

16. 05. 2024 - kl. 13:51
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Ugens kommunale navneoverblik starter i Venstre, der har mistet en række kommunalbestyrelsesmedlemmer

I Fredensborg er Carsten Bo Nielsen, som sidder i sin anden periode, ikke længere en del af Venstres byrådsgruppe.

Det har gruppen besluttet efter længere tid med samarbejdsvanskeligheder, skriver sn.dk.

– Både den tidligere gruppeformand og jeg som ny gruppeformand har arbejdet med at få samarbejdet til at fungere. Det viste sig ikke muligt, og det bliver derfor konsekvensen, at vi må fortsætte arbejdet for Venstre uden Carsten Bo, lyder det fra gruppeformand og borgmesterkandidat Mie Stattau i en pressemeddelelse.