Natur
Byudvikling

København laver stor aftale med byens grundejere om at øge biodiversiteten

19 af byens største grundejere og Københavns Kommune er blevet enige om at fremme biodiversiteten. Det er afgørende at handle i fællesskab, mener overborgmester Sophie Hæstorp Andersen (S).

Parterne bag partnerskabsaftalen. Foto: Claudia Dons/Københavns Kommune

23. 05. 2024 - kl. 15:26
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Pindsvin, stenhumler og flagspætter skal have flere og mere attraktive levesteder. Vilde planter og træer skal have bedre vilkår. Og alle københavnere skal have en god adgang til varieret natur.

Det er visionerne bag den aftale, Københavns Kommune netop har indgået med 19 af byens største grundejere - herunder pensionsselskaber, almene boligorganisationer, statslige grundejere, kommunalt ejede selskaber og private grundejere.