Skole
Digitalisering

Ny Aula-opdatering indeholder efterspurgt ændring

En ny opdatering af Aula skal begrænse omfanget af svar-til-alle. En ændring, der længe har været efterspurgt.

En ny opdatering af kommunikationsplatformen Aula skal begrænse omfanget af svar-til-alle-beskeder. Foto: Kombit

27. 05. 2024 - kl. 15:56
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Lørdag rullede en ny opdatering over kommunikationsplatformen Aula, der er et intranet, som benyttes af folkeskoler, forældre og en række institutioner.

Med opdateringen kom samtidig en ændring, der længe har været efterspurgt, og som kan have betydning for brugernes oplevelse af platformen. Det skriver Kombit, der stod for at indkøbe Aula på vegne af kommunerne i 2014, i en pressemeddelelse.

Før brugerne sender en besked, vil de nu aktivt skulle tage stilling til, om de ønsker at svare alle i en beskedtråd, eller om de kun vil svare direkte til den person, som har oprettet og sendt beskeden.