01

Energikrisestab er kommet med anbefalinger: Stor lydhørhed for kommunernes udfordringer

Energi
Klima

Der er rift om den faglige ekspertise på energiområdet, og det udfordrer kommunerne. Det fortæller Flemming Juel-Nielsen, direktør i Ringkøbing-Skjern Kommune, der har siddet med i den nationale energikrisestab, der er kommet med 27 anbefalinger til at rulle mere grøn energi ud på land. Han har oplevet stor lydhørhed blandt de andre aktører for de kommunale synspunkter.

Kolding har evalueret sig selv: Sådan bliver de bedre rustet til stormflod

Klimasikring
Klima
Teknik

En intern evaluering i Kolding Kommune kommer med både ris og ros ovenpå kommunens håndtering af sidste års stormflod. Flere tiltag er allerede sat i værk, så kommunen bedre kan stå imod næste gang, lyder det fra udvalgsformand.

Partihop i hobetal og nye direktører: Her er ugens navnenyt

Navne
Ledelse
Byråd

Danske Kommuner sikrer i dette opsamlingsheat et overblik over ugens navnenyheder.

Borgmester chikaneret for anden gang

Kriminalitet
Demokrati

I Greve Kommune har der været stenkast mod borgmester Pernille Beckmanns (V) hus. Det er anden gang på under halvandet år, at hun udsættes for chikane.

Borgmester: ”Det er helt forskruet, når enkeltsagerne bliver billedet på vores ældrepleje”

Ældre
Velfærd
Folketinget

Enkeltsagerne fylder for meget, og folketingspolitikerne har for travlt med at tale dunder om ældreområdet. Sådan lyder det fra Lejres borgmester, Tina Mandrup (V), der vil gøre op med, at enkeltsager får lov til at tegne billedet af hele plejesektoren.