Efter svære forhandlinger: Overenskomst med lærerne er landet

Overenskomst
Arbejdsmarked
Skole

Landets folkeskolelærere kan blandt andet se frem til lønstigninger og en kompetencefond, efter KL og Lærernes Centralorganisation ovenpå svære forhandlinger har indgået overenskomstaftale for de næste to år.

Odenses medarbejdere samarbejder bedre i faste teams: ”Udviklingen er kommet bag på mig”

Ældre
Velfærd

Både ældre borgere og medarbejderne i Odense er glade for organiseringen med faste teams. Direktør Gitte Østergaard understreger, at det kræver en stor omstilling, men hun er alligevel overrasket over, hvor hurtigt medarbejderne har fundet ind i et rigtig godt samarbejde med lavere sygefravær til følge.

Ny overenskomst for sygeplejersker hæver tillæg for skæve vagter

Overenskomst
Arbejdsmarked

Sygeplejersker i kommunerne kan se frem til bedre pensionsdækning, højere startløn til nyuddannede og mere til erfarne sygeplejersker.

KL kalder på handling nu for at løse Chromebook-sag

Datasikkerhed
Jura
Digitalisering

Hvis ikke Folketinget snart træder i karakter og sørger for en tidssvarende lovgivning, vil titusindvis af elever og lærere efter sommerferien møde ind til sort skærm, fordi de ikke må bruge deres Chromebooks. Sådan lyder det fra KL’s udvalgsformand Peter Rahbæk Juel (S), der opfordrer til handling nu.

KL rokerer i bestyrelse og udvalg

KL
Sundhed
Ældre

Med Holbæks borgmester Christina Krzyrosiak Hansens (S) tilbagevenden, bliver formandskabet i KL’s sundheds- og ældreudvalg delt mellem hende og Sisse Marie Welling (SF).