KL
Folketinget

Her er regeringens plan for afbureaukratisering

Regeringen tager nu første skridt mod reel afbureaukratisering og har fundet frem til 56 regelforenklinger. Et vigtigt første skridt, siger finansminister Nicolai Wammen (S), mens KL’s formand Martin Damm (V) glæder sig over, at der nu er taget hul på det arbejde, kommunerne er blevet stillet i udsigt.

Finansminister Nicolai Wammen (S) og KL-formand Martin Damm (V). Foto: Jakob Carlsen

05. 03. 2024 - kl. 22:08
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

– Man har talt om det her i årevis. Nu gør vi noget ved det.

Sådan siger finansminister Nicolai Wammen (S), der glæder sig over, at regeringen nu har fundet frem til 56 regelforenklinger, der skal lette den administrative og bureaukratiske byrde i kommunerne.