Skole
Børn

Nyt udvalg tager fat på folkeskolens indhold

Faxe Kommunes byråd har nedsat et nyt opgaveudvalg, der skal kigge nærmere på folkeskolens kvalitet.

05. 03. 2024 - kl. 15:59
Tekst af Magnus Eg Møller, maem@kl.dk

Et nyt opgaveudvalg har set dagens lys i Faxe Kommune. Udvalget, der har fået navnet ”Læring og Kvalitet – sjov undervisning fører til effektiv læring”, skal det næste år dykke ned i folkeskolens aktuelle udfordringer og komme med anbefalinger til, hvordan undervisningens kvalitet kan styrkes.

– Det handler ikke om, at vi skal finde alle hullerne i osten. Men hvordan er det egentlig at gå i skole? Bruger vi vores midler på den bedste måde? Er der måske nogle folk ude på skolerne, der har en god måde at gøre tingene på?  Er der nogle knapper, vi kan dreje på for at styrke glæden for både lærerne og eleverne? Jeg er nysgerrig på at se, om vi kan gøre noget ved vores skole.

Sådan siger udvalgets formand, Venstres Nellie Bradsted, der også sidder i kommunens børn og læringsudvalg. Hun glæder sig til at dykke mere ned i folkeskolens indhold.