Ældre

På plejecenteret Humlehusene taler man mindre om fravær – og mere om fremmøde

På plejecentret Humlehusene i Albertslund Kommune er der sket en reduktion på knap fem sygefraværsdage per medarbejder. Og det skyldes i høj grad et simpelt fokus på betydningen af at møde op.

Ifølge plejecenterleder Camilla Pedersen skyldes udviklingen i sygefraværet på Humlehusene i Albertslund blandt andet, at man har lægt vægt på den betydning, det har, når alle er på arbejde. Foto: Albertslund Kommune

06. 03. 2024 - kl. 16:20
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

4,6 dage per medarbejder.

Så meget har plejecentret Humlehusene i Albertslund Kommune formået at mindske sygefraværet blandt medarbejderne det seneste år. Det svarer groft set til, at en ekstra medarbejder har været på arbejde i løbet af et år. Og tallet bliver bedre dag for dag.