Arbejdsmiljø

Hvidovre reagerer på rapport, der konstaterer ”tendens til udbredt forråelse”

I sin årsrapport konstaterer Hvidovre Kommunes borgerrådgiver en ”tendens til udbredt forråelse” blandt kommunens medarbejdere.

Hvidovre Kommune har igangsat en proces for at undersøge borgerrådgiverens konklusion om forråelse i kommunen. Foto: Hvidovre Kommune

07. 03. 2024 - kl. 16:05
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

”Overordnet set for Hvidovre Kommune forekommer det, at der er tendens til udpræget forråelse.”

Sådan lyder det blandt andet i årsberetningen fra Hvidovre Kommunes borgerrådgiver, som økonomiudvalget skal behandle mandag, skriver kommunen i en pressemeddelelse.

Konklusionen fra borgerrådgiveren kommer bag på direktionen, og det er ikke det generelle indtryk af, hvordan kommunens ansatte møder borgerne, fortæller kommunaldirektør Jakob Thune, der slår fast, at kritikken selvfølgelig skal undersøges nærmere.