Anlæg
Idræt

Kolding Kommune støtter stadionbyggeri med kreativ investering

Kolding Kommune har valgt at bruge 33,5 millioner kroner på en ejerlejlighed bestående af omklædningsrum og toiletter på Koldings kommende stadion. En kreativ løsning, erkender borgmester Knud Erik Langhoff (K) – og den bedst mulige.

Visualisering: Årstiderne Arkitekter

08. 03. 2024 - kl. 14:55
Tekst af Magnus Eg Møller, maem@kl.dk

33,5 millioner kroner for en ejerlejlighed bestående af omklædningsrum og toiletter. Det kan lyde dyrt – det kan måske endda lyde lidt skørt – men det er ikke desto mindre det, Kolding Kommune har valgt at bidrage med til opførelsen af Koldings nye superligastadion, der samlet set er budgetteret til 106 millioner kroner.

– Det gør vi, fordi vi gerne vil styrke idrætten i Kolding. Det gælder både breddeidrætten og eliteidrætten. Samtidig har 20 erhvervsfolk besluttet at poste 72,5 millioner kroner i stadion, så når vi deltager og laver bedre forhold fores vores unge breddeidrætsaktive på samme sted, så synes vi, det er en rigtig god ide, siger borgmester Knud Erik Langhoff (K).

Han erkender, at løsningen med omklædningslejligheden er kreativ. Men det er den bedst mulige måde, kommunen kan støtte det nye byggeri, mener han.