Valg
Byråd
Demokrati

Næsten alle partier i Horsens dropper valgplakater

26 ud af 27 byrådsmedlemmer i Horsens er enige om at droppe valgplakater til næste kommunalvalg. Hensynet til klimaet og irritation hos borgerne er de primære årsager. Dansk Folkeparti tror ikke på klimaeffekten og mener, at et fravær af valgplakater er et demokratisk problem.

Sidst der blev hængt valgplakater op i Horsens, var ved folketingsvalget i 2022. Ved kommunalvalget i 2025 har otte ud af Horsens Byråds ni partier aftalt ikke at hænge valgplakater op. Foto: Hans Meineche/Biofoto/Ritzau Scanpix

13. 03. 2024 - kl. 16:36
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

I november næste år bliver det en lidt anden fornemmelse at køre gennem byerne i Horsens Kommune end i andre af landets kommuner.