Udsatte børn og unge
Byråd

Udvalg fordobler suppleanters løn: ”Det kræver en vis robusthed at sidde med i udvalget”

Udfordringer med at finde suppleanter til tvangsfjernelsesudvalget har fået Aarhus til at fordoble vederlaget til suppleanter. Formand Anette Poulsen (S) fortæller, at det kræver en vis robusthed at være med til at træffe de svære valg, og at hun selv bliver påvirket af sagerne – især når der er uenighed i udvalget.

Foto: Aarhus Kommune

13. 03. 2024 - kl. 16:52
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

53 møder om året, en-to timers forberedelse med gennemlæsning af over 50 bilag pr. gang, møder, der varer adskillige timer, og sager, der sætter spor i sindet.

Det er virkeligheden for medlemmerne af kommunernes tvangsfjernelsesudvalg. I hvert fald i Aarhus, hvor Anette Poulsen (S) som formand for børn- og ungeudvalget sidder med.