dato

KL og DA byder ind med principper for fremtidens beskæftigelsessystem

Arbejdsmarked
Arbejdsmarkedspolitik
Beskæftigelse

KL og Dansk Arbejdsgiverforening foreslår sammen seks principper, der bør danne rammerne om fremtidens beskæftigelsessystem, der skal være både bedre og billigere.

Borgmestre er enige: Det nære sundhedsvæsen hører til i kommunerne

Sundhed
Ældre

Kommunerne har et helt andet sigte på det hele liv, end regionerne har. Derfor giver det suverænt mest mening, at det nære sundhedsvæsen ligger i kommunerne, der allerede har tæt kontakt til borgerne. Sådan lyder det fra flere borgmestre.

Borgmester kritiserer regeringens fjernvarmepuljer: ”Når puljen bliver tømt på syv minutter, er der noget galt med systemet”

Energi
Klima
Økonomi

I Dragør Kommune nåede man ikke at få tilskud fra nogle af de to fjernvarmepuljer fra regeringen. Borgmester Kenneth Gøtterup (K) har nu sendt et brev til to ministre, hvor han kritiserer metoden til ansøgning af de to puljer, som har være først-til-mølle.

Minister varsler reform efter store frafaldstal på velfærdsuddannelser

Velfærd
Uddannelse

Mere end hver fjerde springer fra professionsuddannelserne på velfærdsområdet, og derfor varsler uddannelses- og forskningsminister Christina Egelund (M) nu en reform.

Ny klimamedarbejder i Lejre skal skabe kommunal relation til landmændene

Klima
Planlægning

Lejre Kommune har ansat en ny klimamedarbejder i Lotte Ruegaard Petersen. Hendes hovedopgave bliver at være i dialog med landmændene, og det er afgørende, når der skal udtages lavbundsjorde og rejses skov, lyder det fra den nye medarbejder.