Klima
Planlægning

Ny klimamedarbejder i Lejre skal skabe kommunal relation til landmændene

Lejre Kommune har ansat en ny klimamedarbejder i Lotte Ruegaard Petersen. Hendes hovedopgave bliver at være i dialog med landmændene, og det er afgørende, når der skal udtages lavbundsjorde og rejses skov, lyder det fra den nye medarbejder.

Med en ny klimamedarbejder vil Lejre Kommune skabe en bedre relation og dialog med landbruget. Foto: Colourbox

15. 03. 2024 - kl. 13:40
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Lejre Kommune har ansat en ny klimamedarbejder. Hun hedder Lotte Ruegaard Petersen, og hendes fremtidige hovedfokus i Lejre bliver at være i dialog med landmændene om de udfordringer og muligheder, der følger med den grønne omstilling. For det er vigtigt at tale med landmændene selv fremfor blot at tale om og til dem.

For Lotte Ruegaard Petersen er det særlig to områder i den grønne omstilling, der bliver en væsentlig del af hendes arbejde.