Arbejdsmarked
Beskæftigelse

9 ud af 10 virksomheder er tilfredse med jobcentrene

Næsten alle virksomheder er tilfredse med jobcentrene, mens størstedelen vil anbefale et samarbejde, viser en rundspørge fra KL.

KL har aldrig før mål så stor tilfredshed med jobcentrene blandt virksomheder. Foto: Colourbox

18. 03. 2024 - kl. 15:21
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Virksomhedernes tilfredshed med kommunernes jobcentre har aldrig været målt højere end nu.

Det viser resultaterne fra en rundspørge blandt landets virksomheder foretaget af KL, hvor lige knap ni ud af 10 svarer, at de er tilfredse med jobcentrene. Samtidig vil størstedelen af de 16.600 virksomheder, der har svaret på rundspørgen, anbefale andre at samarbejde med jobcenteret.

Ifølge Peter Rahbæk Juel (S), der er formand for KL’s arbejdsmarkeds- og borgerserviceudvalg, viser undersøgelsen, at jobcentrene spiller en vigtig rolle i at hjælpe virksomheder med rekruttering.