Overenskomst
Arbejdsmarked

KL må droppe krav om gyldne håndtryk til chefer: ”Jeg er oprigtigt skuffet”

KL gik til overenskomstforhandlinger med de kommunale chefer og direktører med krav om, at såkaldte gyldne håndtryk skulle være fortid. Det krav måtte KL dog droppe for at få en aftale i hus, men det nytter ikke at lukke øjnene for ordningen, der er utidssvarende, lyder det fra KL’s chefforhandler.

Foto: Jakob Carlsen

18. 03. 2024 - kl. 16:55
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Overenskomstforhandlingerne med de kommunale chefer og direktører har trukket ud og fredag lykkedes det at indgå en aftale mellem KL og de faglige organisationer. Men KL måtte frafalde et vigtigt krav for at det kunne lykkes.

KL var nemlig gået til forhandlingerne med krav om, at de lukrative fratrædelsesgodtgørelser for chefer og direktører skulle justeres. Det ville de faglige organisationer dog ikke være med til.