Folketinget
KL

KL ser farlige takter i forhandlinger og frygter, at reform fører til mere bureaukrati

Folketingets partier bakker over en bred kam op om frihed til kommunerne, og at medarbejdernes tid skal bruges på velfærd frem for bureaukrati. Men KL frygter, at forhandlingerne om en ny ældrereform vil føre til flere regler stik imod hensigten.

Foto: Jakob Carlsen

18. 03. 2024 - kl. 16:40
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Der er blevet lovet mere frihed til kommunerne, og regeringen har varslet den ”mest omfattende frisættelse af den offentlige sektor i velfærdssamfundets historie.” Med den ventede ældrereform har regeringen også varslet mere frihed, men KL frygter, at reformen ender med at sande til i flere regler og dokumentationskrav.