Analyse

Nyvalgte kommunalpolitikere oplever ikke byrådsarbejdet hårdere end deres erfarne kolleger

18. 03. 2024 - kl. 14:08

Ny analyse punkterer myten om, at nyvalgte kommunalpolitikere oplever arbejdet i kommunalbestyrelsen som hårdere end deres erfarne kolleger. Læs, hvordan fire kommunalpolitikere har oplevet tilværelsen som nyvalgt, og hvad de siger om resultaterne.

Rundt om i de kommunale forvaltninger er forberedelserne af en ny valgperiode så småt i gang. Introforløbet findes frem, og relevante aktører lægger sig i selen for det kommende byråd bestående af ny- og genvalgte. Også i Komponent er disse forberedelser i fuld gang.

At være ny i kommunalpolitik og skulle lære, hvordan kommunen drives og udvikles, samt hvordan samarbejdet med både forvaltning og de øvrige politikere fungerer, er uden tvivl overvældende.