Der uddannes flere praktiserende læger end nogensinde før

Sundhed

Med store årgange på medicinstudiet vil der i de kommende år være mulighed for at øge antallet af praktiserende læger med 80 om året. Men der skal mere til, hvis det samlede antal læger skal op på 5.000 i 2035, lyder det fra PLO og KL.

Mæglingsforslag til de kommunale overenskomster er klar til afstemning

Overenskomst
Arbejdsmarked

Det samlede mæglingsforslag til fornyelse af overenskomsterne er nu klar og bliver sendt til samlet afstemning. KL’s chefforhandler regner med et ja fra lønmodtagerne.

Folkeskolereformen er landet: ”Ikke et quickfix”

Skole
Børn
Unge

Folketinget har indgået en bred aftale om folkeskolen. Mere lokal frihed og millioninvesteringer præger reformen. Nu kræver det, at skolens parter også involveres, når aftalen skal implementeres, lyder det blandt andet fra KL-udvalgsformand.

Regeringen underfinansierer den kommunale velfærd, mener borgmestre

Velfærd
Folketinget

Regeringens prioritering af økonomi til den kommunale velfærd er langt fra tilstrækkelig. Sådan lyder det fra et flertal af borgmestrene i Danske Kommuners spørgeskemaundersøgelse. Underfinansieringen gør det sværere for kommunerne at leve op til borgernes forventninger. Derfor er der brug for enten flere penge eller en snak om, hvad kommunerne skal levere, lyder det fra en række borgmestre.

Erfaren kommunaldirektør skifter til Hørsholm

Navne
Ledelse

Hørsholm Kommune har ansat Morten Winge som ny kommunaldirektør. Han kommer fra samme stilling i Tårnby Kommune.