Demokrati
Byråd

Viceborgmester dropper Facebook: ”Internetkrigere lammer politiske processer”

Facebook har forvandlet sig til en svinesti fuld af racehad, konspirationer og fake news, hvor mennesker, der ikke er interesseret i dialog, hersker, mener viceborgmester i Silkeborg Johan Brødsgaard (R). Det kunne ellers være en rigtig god platform for demokratisk samtale, men nu ringer alarmklokkerne så kraftigt, at Brødsgaard hopper af Facebook.

Foto: Silkeborg Kommune

20. 03. 2024 - kl. 13:03
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Facebook kunne være så godt, men er det bare ikke. Det kunne have været en meget lige linje mellem beslutningstagere og borgere med hurtig respons på ideer og tanker, men er i stedet blevet til en mudderpøl af ukonstruktiv kritik og skældsord.