Kommunalpolitisk Topmøde
Arbejdsmarked
Beskæftigelse

Beskæftigelsesminister: ”Det primære, der ikke virker, kommer fra mig”

Hvordan får vi de 43.000 unge, der står uden for uddannelse og arbejdsmarked med, og hvordan får vi bedst udnyttet den arbejdskraft, der er? Det var til debat på Kommunalpolitisk Topmøde, hvor formanden for KL’s arbejdsmarkeds- og borgerserviceudvalg, Peter Rahbæk Juel (S), advarede mod at ødelægge alt det, der virker, med et sparekrav på tre milliarder kroner på beskæftigelsesområdet.

Beskæftigelsesminister Ane Halsboe-Jørgensen (S). Foto: Lars Horn / Baghuset

22. 03. 2024 - kl. 10:56
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Der er et kæmpe potentiale i at få flere af de 43.000 unge, der i dag står uden for både uddannelse og arbejdsmarked, med. Der er også stort potentiale i at få flere af medarbejderne i velfærdsfagene på fuldtid. Det var nogle af de emner, beskæftigelsesminister Ane Halsboe-Jørgensen (S), FH-formand Morten Skov Christiansen, administrerende direktør i Dansk Arbejdsgiverforening Jacob Holbraad og formand for KL’s arbejdsmarkeds- og borgerserviceudvalg Peter Rahbæk Juel (S) debatterede beskæftigelsesområdet på Kommunalpolitisk Topmøde.