Kommunalpolitisk Topmøde
Borgerinddragelse
Lokaldemokrati

Demokratiet er blevet en slap muskel, som skal aktiveres igen

I Danmark kan vi bryste os af, at vores demokrati er over 150 år gammelt. Men nye bekymrende tendenser skaber behov for nye demokratiske løsninger, og det gælder om i højere grad at aktivere borgere. Svaret på alt er os alle sammen, lyder det fra Zakia Elvang, demokratirådgiver i We Do Democracy.

Zakia Elvang, partner og demokratirådgiver i We Do Democracy. Foto: Lars Horn / Baghuset

22. 03. 2024 - kl. 10:38
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Vi skal passe på med at tage demokratiet for givet og tro, at de løsninger, som blev udviklet for over 150 år siden, da Danmark indførte demokrati, alle stadig er lige gode.

Det mener Zakia Elvang, partner og demokratirådgiver i We Do Democracy. Budskabet leverede hun på Kommunalpolitisk Topmøde i Aalborg fredag.