Kommunalpolitisk Topmøde
Digitalisering
Velfærd

Digitaliseringsminister vil gøre Danmark førende på velfærds-AI

Danmarks skal være foregangsland, når det gælder kunstig intelligens i den offentlige sektor. Sådan lød det fra digitaliserings- og ligestillingsminister Marie Bjerre (V), da der blev debatteret AI i fremtidens velfærd på Kommunalpolitisk Topmøde.

Digitaliserings- og ligestillingsminister Marie Bjerre (V). Foto: Lars Horn / Baghuset

22. 03. 2024 - kl. 10:58
Tekst af Line Bisgaard, lic@kl.dk

Digitalisering- og ligestillingsminister Marie Bjerre (V) er ikke i tvivl.

Hun er svært begejstret for AI og har planer om, at Danmark skal gå i front, når det kommer til at bruge kunstig intelligens i den fremtidige velfærd.

– Danmark har været foregangsland på den offentlige digitalisering, og det er noget, vi kan være meget stolte af som land. Det har gavnet vores samfund og borgere. Vi er dygtige til for eksempel digital post, og vi er sådan set verdensførende inde for det, lød det fra digitaliserings- og ligestillingsministeren på året kommunalpolitiske topmøde.