KL
Økonomi
Velfærd

KL’s bestyrelse får stærkt mandat til at lægge pres på regeringen for bedre økonomiske rammer

På KL’s delegeretmøde var der enighed om, at KL’s bestyrelse skal fastholde og forstærke det politiske pres på regeringen op til og under økonomiforhandlingerne. De økonomiske rammer skal være tilstrækkelige til at sikre den kommunale velfærd.

Der var stort flertal for KL’s bestyrelses ændringsforslag, da de stemmeberettigede stemte på delegeretmøde. Foto: Lars Horn/Baghuset

21. 03. 2024 - kl. 17:13
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Lidt opsigtsvækkende var der otte enslydende forslag på KL’s delegeretmøde under Kommunalpolitisk Topmøde torsdag. Fokus var det samme: KL skulle have mandat til at lægge pres på regeringen under økonomiforhandlingerne for at sikre den kommunale velfærd.