Kommunalpolitisk Topmøde
Velfærd
Demokrati

Samarbejde med civilsamfundet kræver, at kommunerne tør give lidt slip

Velfærdens institutioner bliver bombarderet med forventninger fra borgere, der ser kommunerne som løsningen på alle problemer. I mange år har kommunerne da også fået flere og flere opgaver og måske endda taget noget af ansvaret fra borgerne selv. Nu er kommunerne måske bedre tjent med at overlade nogle opgaver til civilsamfundet, der står klar til at hjælpe med medmenneskelig omsorg.

Anders Thorsen, skolelærer ved Bagsværd Kostskole & Gymnasium og debatvært for Fagbladet Folkeskolen. Foto: Lars Horn / Baghuset

22. 03. 2024 - kl. 10:52
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

”Dokumentar om John Lennon og Yoko Ono”, ”nutidige forhold i Grønland”, ”kemi i 1. klasse”, ”billedmanipulation” og ”sorg”.

Det var nogle af de hundredvis af ord og sætninger, der gled over skærmen, da skolelærer og debatvært for Fagbladet Folkeskolen Anders Thorsen fredag indtog scenen ved Kommunalpolitisk Topmøde.