Borgerinddragelse
Børn
Unge

Småbørns sandslottedrømme skal forme ny politik i Ringsted

Ringsted Kommunes cirka 10.000 børn og unge vil på den ene eller anden måde blive involveret i kommunens kommende børne- og ungepolitik. Et stort og kaotisk arbejde, lyder det fra projektleder. Politikere håber på, at børnenes umiddelbarhed vil føre til en bedre politik.

30. 09. 2024 - kl. 16:14
Tekst af Magnus Eg Møller, maem@kl.dk

Ringsted Kommune skal have ny politik på børne- og ungeområdet. Og børnene og de unge selv kommer til at spille en væsentlig rolle i, hvad den kommer til at indeholde.

Ringsted Kommune vil nemlig række ud til alle kommunens cirka 10.000 børn og unge – fra de helt små til de unge voksne - for at høre deres bud på, hvad en god børne- og ungepolitik skal indeholde, og veksle deres input til linjer i den kommende politik.

– Man kan ikke tale om os uden at tale med os. Derfor er vi superglade for at blive inddraget i udviklingen af en ny børne- og ungepolitik, siger Sille Vildstrand Munch, forperson for Ringsted Ungdomsforum i en pressemeddelelse.

Men det bliver noget af en øvelse at involvere så mange børn og unge, der er på vidt forskellige stadier i livet, lyder det fra Martin Reinholdt Fogh, der er projektleder på indsatsen.

– Det er et vildt projekt, siger han og fortsætter: