Budget

Borgmester står uden for budget på Fanø: ”Jeg har ikke tænkt mig at hænge fast i, hvad der ikke fungerede”

Frank Jensen (R), borgmester i Fanø Kommune, står uden for den budgetaftale, et flertal i byrådet indgik mandag. Det ærgrer ham, selvom det heller ikke kommer ud af det blå.

Et smalt flertal i Fanø Byråd har uden borgmester Frank Jensen (R) indgået en budgetaftale. Foto: Morten Stendevad

02. 10. 2024 - kl. 15:46
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Et smalt flertal i Fanø Byråd har mandag indgået en budgetaftale.

Og det er blevet uden om borgmester Frank Jensen (R).

Kommunen har gennem længere tid være under hårdt økonomisk pres, hvilket i høj grad har præget budgetprocessen. Fanø stod til at tabe meget på grundskyld, mens også udligning ville ramme kommunen.

– Det er ikke hemmeligt, at det har været en turbulent tid, hvor vi gennem lang tid har kæmpet. Vi kunne allerede sidste år se, at det bar hen mod en udfordret økonomi i år, fortæller Frank Jensen.