Miljø

Kommissorium for advokatundersøgelse af Randers Kommune i Nordic Waste-sagen er landet

En uvildig advokatundersøgelse bestilt af Miljø- og Ligestillingsministeriet skal se nærmere på Randers Kommunes rolle og ansvar i sagen om jordskredet ved Nordic Waste. Nu er kommissoriet på plads.

Formålet med advokatundersøgelsen er blandt andet at afdække, om Randers Kommune har opfyldt sine forpligtelser som tilsynsmyndighed i sagen om Nordic Waste. Foto: Randers Kommune

07. 10. 2024 - kl. 16:28
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Seneste når datoen hedder 1. maj 2025, skal der ligge en færdig advokatundersøgelse af Randers Kommunes rolle i sagen om jordskredet ved Nordic Waste.

Miljø- og ligestillingsminister Magnus Heunicke (S) besluttede i foråret sammen med Folketingets partier, at det skal undersøges, om myndighedsbehandlingen i Randers Kommune har været fejlagtig, og om der har været forsømmelser i forbindelse med Nordic Waste og det jordskred, der hærgede fra december 2023 og adskillige måneder frem.

Og nu ligger der et kommissorium for den advokatundersøgelse klar, oplyser Miljø- og Ligestillingsministeriet i en pressemeddelelse.