Transfervinduet
Navne

Borgmesters arvtager til KV25 er valgt: Her er ugens navnenyt

Danske Kommuner sikrer i dette opsamlingsheat et overblik over de seneste navnenyheder.

Illustration: Line Bisgaard

10. 10. 2024 - kl. 14:01
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Vi starter ugens navnenyt med en ny mulig kommende borgmester i Holstebro Kommune.

I juni meldte H.C. Østerby (S) ud, at han ikke vil genopstille til næste kommunalvalg, og at han derfor også giver borgmesterposten, som han har besat siden 2010, videre.

Og efter en intern valgkamp er der nu fundet en ny borgmesterkandidat for Socialdemokratiet i Holstebro i form af Klaus Flæng. Det skriver Dagbladet Holstebro Struer.

Ved afstemningen, som Klaus Flæng vandt over Simon Tang, var det blot 15 stemmer, der adskilte de to kandidater.