Økonomiaftale

Kommunerne holder skatten i ro i 2025

Efter en vanskelig budgetproces har alle kommuner nu vedtaget deres budget for 2025. De foreløbige tal tyder på, at kommunernes budgetter ender meget tæt på de aftalte rammer.

11. 10. 2024 - kl. 15:55
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Alle kommuner har nu vedtaget deres budgetter for 2025. En foreløbig opgørelse fra KL viser, at kommunerne samlet set holder skatten i ro.

– Kommunerne skal have stor ros for håndteringen af skatten i år. Efter flere år, hvor det har været utrolig svært at holde skatten i ro, har det kommunale sammenhold i år gjort det muligt, at de kommuner, der har haft brug for det, har kunnet sætte skatten op, fordi andre kommuner har sat skatten tilsvarende ned, siger KL’s formand Martin Damm (V) i en pressemeddelelse.