Økonomi

Regeringen sikrer alligevel økonomi til Danske Ældreråd

Regeringen forhøjer kommunernes bloktilskud til understøttelse af lokale ældreråd. Det sker efter kritik af et finanslovsforslag, der fjerner driftstilskuddet til Danske Ældreråd.

Regeringen øger bloktilskuddet med 2,4 milliarder kroner til understøttelse af lokale ældreråd, som ellers stod til at miste sit tilskud. Foto: Colourbox

18. 10. 2024 - kl. 14:10
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Som en del af regeringens finanslovsforslag lægger regeringen op til at fjerne driftstilskuddet på 2,4 millioner kroner til Danske Ældreråd.

Det fik hurtigt massiv kritik, da det ifølge Danske Ældreråd ville føre til en de facto lukning. Nu vil regeringen dog alligevel finde en løsning, så Danske Ældreråd kan fortsætte.

Ifølge en pressemeddelelse fra Ældreministeriet, vil regeringen fremover forhøje kommunernes bloktilskud med 2,4 millioner kroner, som altså skal gå til at understøtte de lokale ældreråd.