Transfervinduet
Navne

Tingene falder på plads efter borgmester-exit: Her er seneste navnenyt

Danske Kommuner sikrer i dette opsamlingsheat et overblik over de seneste navnenyheder.

Illustration: Line Bisgaard

18. 10. 2024 - kl. 14:08
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Denne omgang navnenyheder ovenpå starter i Frederikshavn.

Efter Birgit S. Hansens (S) meldte ud, at hun stopper som borgmester og medlem af byrådet, fordi hun har fået nyt arbejde i KL, er der nu nyt om fremtiden for borgmesterposten.

Socialdemokratiet i Frederikshavn har på et gruppemøde nemlig indstillet Karsten Thomsen som partiets nye spidskandidat, og det bliver derfor også ham, der skal overtage borgmesterposten indtil valget i 2025, hvis indstillingen holder, når byrådet holder et ekstraordinært møde mandag. Det skriver TV2 Nord.

Karsten Thomsen er i dag formand for teknisk udvalg i Frederikshavn og medlem af økonomiudvalget.