Transfervinduet
Navne

Borgmesternyt og rokeringer: Her er ugens navnenyt

Danske Kommuner sikrer i dette opsamlingsheat et overblik over de seneste navnenyheder.

Illustration: Line Bisgaard

24. 10. 2024 - kl. 13:39
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Ugens kommunale navneoverblik starter i Aarhus, hvor et borgmester-exit har ført en række af navnenyheder med sig.

Der er selvfølgelig tale om, at Jacob Bundsgaard (S) har besluttet at trække sig som borgmester i Aarhus Kommune.

– Efter jeg i omkring 25 år har beskæftiget mig med byrådspolitik, er jeg nået til vejs ende i mit politiske virke, sagde Jacob Bundsgaard, der har været medlem af Aarhus Byråd siden 2002, på et pressemøde onsdag.

Jacob Bundsgaards udmelding betyder naturligt ændringer i byrådet i Aarhus, men også i KL, hvor han i dag er næstformand.