Anlæg

22 kommuner får særtilskud

Særtilskudspuljen på 800 millioner kroner bliver fordelt på 22 kommuner, mens 14 kommuner som noget nyt får lånedispensation til en pulje til anlægsinvesteringer.

Foruden særtilskudspuljen får 14 kommuner også lånedispensation til en lånepulje for anlægsinvesteringer. Foto: Colourbox

30. 08. 2024 - kl. 13:51
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

44 kommuner havde søgt om særtilskud fra staten i 2025 for mere end to milliarder kroner. Men det bliver dog kun halvt så mange, som får del i særtilskudspuljen.

Puljen på i alt 800 millioner bliver fordelt mellem 22 vanskeligt stillede kommuner. Det skriver Indenrigs- og Sundhedsministeriet i en pressemeddelelse.

Sidste år lød puljen på 734 millioner kroner. Men med forårets økonomiaftale blev det besluttet at målrette finansiering for i alt én milliard kroner til særligt vanskeligt stillede kommuner, og det betød derfor blandt andet, at særtilskudspuljen blev forhøjet.