Gå til hovedindhold
Digitalisering
Administration

Kommune dropper robot-telefon: Der skal være et menneske i den anden ende

I et forsøg på at sikre en god indgang til kommunen og samtidig spare tid vil Ringkøbing-Skjern Kommune udskifte sin omstillingsrobot med personlig betjening.

Det skal fremover være et menneske, der tager telefonen, når borgere ringer til kommunen i Ringkøbing- Skjern. Foto: Colourbox

03. 09. 2024 - kl. 14:57
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Det skal være slut med at tale med en robot, når man ringer til Ringkøbing-Skjern Kommune.

Det har byrådet besluttet i forbindelse med budgetforliget, som kommunen landede i sidste uge.

– Baggrunden er, at vi vil forbedre den oplevelse, borgerne har med kommunen, fortæller borgmester Hans Østergaard (V), der selv har arbejdet for tiltaget gennem længere tid.

Log ind

For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.

Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her