Byråd

Borgmesteren er ikke med i budgettet i Kolding

Socialdemokratiet og SF er gået uden om konstitueringen i Kolding og har fundet flertal om et budget uden om borgmester Knud Erik Langhoff (K). Han bliver beskyldt for manglende lydhørhed, mens han selv mener, at budgettet er økonomisk uansvarligt.

Foto: Kolding Kommune

10. 09. 2024 - kl. 15:57
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

En tvist om skatter og afgifter har ført til, at årets budgetforlig i Kolding Kommune er indgået uden om borgmester Knud Erik Langhoff (K).

Socialdemokratiet og SF har set i en anden retning end Det Konservative Folkeparti og Det Radikale Venstre, som de ellers er i konstituering med. I stedet har de fundet sammen med Venstre og Dansk Folkeparti.