Sundhed
Sundhedsstruktur
Overenskomst

Faste botilbudslæger sikret i ny overenskomst med læger

En ny ordning om faste botilbudslæger er en del af en ny overenskomst om almen praksis mellem PLO og Danske Regioner. Overenskomsten er dog kun et-årig på grund af uvisheden om den fremtidige sundhedsstruktur. Aftalen vækker glæde hos KL, der dog gør det klart, at der er brug for langt flere tiltag, hvis man for alvor skal løfte det nære sundhedsvæsen.

12. 09. 2024 - kl. 11:11
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

PLO og regionernes lønnings- og takstnævn har i dag indgået en ny etårig overenskomst om almen praksis.

I KL kvitterer formand for sundheds- og ældreudvalget med ressortansvar for sundhed, Sisse Marie Welling (SF), for, at den nye aftale indeholder en national ordning om botilbudslæger.