Kriminalitet
Jura

Efter fynsk forbillede: Aalborg smider Hells Angels ud

Først lykkedes det i Odense, og nu følger Aalborg trop. Kommunerne har med en afgørelse fra Planklagenævnet i hånden smidt Hells Angels ud af deres klubhuse.

Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

24. 09. 2024 - kl. 15:19
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Det fik en række byrådspolitikere til at spærre øjnene ekstra op, da Odense Kommune før sommerferien lykkedes med at smide Hells Angels ud af deres klubhus i den østlige del af byen.

Dengang sagde borgmester i Aalborg Lasse Frimand Jensen (S) til TV2, at han ville forsøge det samme i Aalborg, hvor rockerklubben også har et opholdssted.

– Vi bakker meget op om det arbejde, Odense Kommune har lavet. Jeg vil meget gerne foretage mig det samme, sagde han.

Og det er nu lykkedes.