Unge
Mistrivsel

Mental sundhed bliver et fag på skoleskemaet

De københavnske politikere vil sætte ’mental sundhed’ på skoleskemaet i 2025 og 2026 på en række ungdomsuddannelser. Det skal forebygge, at flere unge ender i mistrivsel.

Foto: Sundheds- og omsorgsforvaltningen, Københavns Kommune

24. 09. 2024 - kl. 14:26
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Fra næste år kommer et helt nyt fag på skoleskemaet på en række københavnske ungdomsuddannelser. Her skal de unge mennesker nemlig gennem pensum i faget ’mental sundhed’.

Det skal ruste dem til at håndtere følelser som nedtrykthed, ensomhed og usikkerhed. Og det er vigtigt, mener sundheds- og omsorgsborgmester Sisse Marie Welling (SF). Hun understreger samtidig, at det er en naturlig del af ungdomslivet at opleve følelsesmæssige udsving.