Nye anbefalinger: Sådan kan AI bruges i folkeskolen
Syv anbefalinger fra Styrelsen for Undervisning og Kvalitet skal hjælpe folkeskolerne med at tage stilling til, hvordan AI kan bruges i undervisningen. For eksempel bør skolerne kun bruge AI, når det giver faglig mening.

Foto: Colourbox
Kunstig intelligens bevæger sig med hastige skridt ind i flere og flere afkroge af det danske samfund.
Det gælder ikke mindst i klasselokalerne på landets folkeskoler.
Derfor har Styrelsen for Undervisning og Kvalitet, STUK, nu præsenteret syv anbefalinger til, hvordan folkeskolerne kan tage stilling til brugen af AI i undervisningen.
Anbefalingerne lægger op til, at skolerne lokalt kan drøfte, hvordan man kompetent og kritisk bruger de forskellige AI-løsninger. Og det er ifølge STUK vigtigt, at man bliver enige om en fælles retning, så det ikke er den enkelte lærer, som skal vurdere, hvornår det giver mening.
Log ind
For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.
Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her