To ud af tre kandidater vil stemme dørklokker: ”De skal have chancen for at møde mig – også for at sige nej”
Valgkampen er for alvor gået i gang, og kandidaterne fylder nu i både gadebilledet, på sociale medier og i lygtepæle. Cirka to ud at tre kandidater har tænkt sig at stemme dørklokker som redskab i valgkampen, viser en undersøgelse fra Danske Kommuner. Alle kneb gør en forskel, men måske er det klogt at tænke over, hvor man lægger sine kræfter, lyder det fra valgforsker.
Foto: Daniel Hjorth/Politiken/Ritzau Scanpix
Valgplakater, pjecer, aktivitet på gaden, sociale medier og valgmøder.
Det er blot nogle af de redskaber i valgkampen, som stort set alle kandidater har tænkt sig at gøre brug af i jagten på stemmer.
Væsentligt færre vil dog gå fra hus til hus og lejlighed til lejlighed for at stemme dørklokker. En undersøgelse, som Danske Kommuner har foretaget, viser, at 68 procent vil bruge dørklokken i valgkampen.
Log ind
For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.
Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her