Gå til hovedindhold
Energi
Klima

Manglende tilslutning sætter en stopper for endnu et fjernvarmeprojekt

Høje Taastrup Fjernvarme aflyser fjernvarmeprojektet i Tune, fordi for få borgere har meldt sig til. Borgerne kan nu igen søge statens tilskud til en varmepumpe.

Foto: Greve Kommune

22. 06. 2026 - kl. 15:44
Tekst af Carl Odorico, codo@kl.dk

Borgerne i byen Tune i Greve Kommune må se sig om efter en anden måde at varme deres hus op end fjernvarme.

Høje Taastrup Fjernvarme har nemlig droppet at udlægge fjernvarme i byen. Begrundelsen er, at tilslutningen til fjernvarmen er for lav, og at økonomien derfor ikke hænger sammen.

For tre år siden blev borgerne i Tune bedt om at melde sig til. Det skete sammen med Reerslev og Stærkende. I første omgang tilmeldte 60 procent af beboerne sig. Men da priserne steg, faldt interessen, så tilslutningen i de tre byer i dag er nede på 46 procent, skrive Greve Kommune i en pressemeddelelse.

Log ind

For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.

Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her