Konkurrenceudsættelse er ikke et mål i sig selv
Peter Stensgaard Mørch, administrerende direktør i København, og Henning Haahr, kommunaldirektør i Odder, skal begge skabe effektiviseringer hele tiden. Begge topledere kan se muligheder i samarbejde med private og i konkurrenceudsættelse. Men det skal bare ikke være et mål i sig selv.

Nulvækst og stadige effektiviseringer er grundvilkår for kommunaldirektører, men hvor meget betyder konkurrenceudsættelse og offentligt-privat samarbejde for deres muligheder?
En ny undersøgelse blandt kommunaldirektører om det emne viser stor forskellighed kommunerne imellem. Men de to kommunaldirektører Henning Haahr, Odder, og Peter Stensgaard Mørch, København, er enige om, at konkurrenceudsættelse er et værktøj, der kun skal anvendes, når det giver mening – ikke i jagten på at nå nogle fastsatte måltal.
Log ind
For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.
Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her