Sundhed
Ældre

På banen med ballonudvidelse og hyttesko

Med fodboldholdet ”Messi med måde” har Aalborg Kommune ramt en målgruppe, som ellers ikke er meget for motion. Kommunen er med i partnerskabet ”Bevæg dig for livet”, der skal gøre 600.000 inaktive danskere til glade motionister.

22. 02. 2018 - kl. 08:00
Tekst af Gitte Johansen, gij@kl.dk

”Vi tager 20 minutter mere. Med mindre der altså er nogen, som falder om. Ellers har jeg også startkabler ude i bilen…”

På motionsholdet ”Messi med måde” er luften fuld af verbale stikpiller og kærlige fornærmelser. Her mødes 10-15 mænd i alderen 45 til 75 år hver onsdag til en omgang fodbold og efterfølgende mandehørm. Alle har haft alvorlig sygdom inde på livet og kæmper med alt fra hjerteproblemer til diabetes.