Udsatte børn og unge
Social

Lolland er et socialt laboratorium

Gode idéer og risikovillige medarbejdere og politikere. Det er Lollands mantra, når det gælder om at gøre en forskel for udsatte børn. Kommunen med de 1.300 børnesager er på forkant med indsatser, som ikke alle kan puttes ind i et regneark.

08. 03. 2018 - kl. 08:00
Tekst af Sidsel Boye

– Hvilken værdi har det for et barn, at dets mor får ordnet sine tænder, så hun igen tør tale med de andre mødre henne i klassen?

Svaret på dette spørgsmål er svært at gøre op i kroner og ører, og direktør Rikke Jensen, Lolland Kommune, trækker netop det konkrete eksempel frem for at vise, at ikke alle væsentlige sociale indsatser kan puttes ind i et standard excel-ark.