Byråd
Navne

Hvis du er i tvivl, så sig ja til politik

Som byrådsmedlem i Horsens og folketingsmedlem har den tidligere socialdemokrat Claus Kvist Hansen (DF) ikke tid til meget andet end politik. Det betyder blandt andet, at han ikke ser sin familie fire dage om ugen. Men selvom det er et hårdt pendlerliv, har han ikke lyst til at slippe det.

22. 03. 2018 - kl. 08:00
Tekst af Amalie Guldborg Olesen

Efter flere år som passivt medlem hos Socialdemokratiet i Horsens fik Claus Kvist Hansen ud af det blå et opkald i 2006, om han ville være folketingskandidat for partiet.

Den oprindelige kandidat Jan Trøjborg var blevet borgmester, og der var behov for at finde en ny. Claus Kvist Hansen har den indstilling, at hvis du er i tvivl, så sig ja, så det var præcis det, han gjorde. Men det var en brat opvågnen at gå fra at være menigt medlem til at være i valgkamp. Han tabte med et brag, men det blev startskuddet til et nyt syn på politik – og også partiet.