Naturpark Lillebælt er et stensikkert partnerskab

Borgmestrene fra Middelfart, Fredericia og Kolding indvier Naturpark Lillebælt ved at smide en sten i vandet, der symboliserer kommunesamarbejdet om naturbeskyttelse- og benyttelse.

Foto: Peter Leth Larsen / Scanpix Ritzau
22. 03. 2018 - kl. 08:00
Tekst af Sascha Reiffenstein Petersen

Lillebælts vand er spejlblankt på åbningsdagen for Naturpark Lillebælt. Inde på havnen løber skolebørn fra Middelfart i flere retninger, inden de samles på pladsen med små bålfade og et udendørskøkken, hvor kokken tilbereder krabbesuppe. Middelfarts borgmester Johannes Lundfryd (S) holder taler til de fremmødte.

Derefter stiger borgmesteren ombord på båden, som først skal hente Fredericias borgmester Jacob Bjerregaard (S) og derefter Koldings borgmester Jørn Pedersen (V), så de alle tre kan sejle ud i midten af naturparken.