KL

Vi skal måles på de muligheder, vi sikrer kommunerne

Formand og næstformand i KL har byttet plads. De kigger tilbage på sejre og nederlag og frem mod nye opgaver i kommuneforeningen, der blandt andet skal bringe medlemmerne tættere på.

21. 03. 2018 - kl. 08:00
Tekst af Jon Kirketerp Jørgensen

Det var store skiftedag i Aalborg, da KL’s medlemmer samledes til det kommunalpolitiske topmøde. Denne gang var det også KL’s delegeretmøde, og det betød nye ansigter på de øverste poster. Eller så nye var de heller ikke, for det handler om, at formand og næstformand byttede plads, så Jacob Bundsgaard (S) de næste fire år står i spidsen for KL. Samtidig tog Martin Damm (V) et trin ned og passer næstformandsposten de næste fire år.

Bundsgaard skal styre en organisation videre, som både har sikret store sejre til det kommunale Danmark og lidt nederlag, lyder status fra den afgående formand, Martin Damm.